søndag den 3. marts 2013

Bending the rules

Efter gudindeforedraget i onsdags og efter at have læst Anne Bechs bog, var jeg helt klar på at leve mit liv efter gudindeforeskrifterne.

Problemet er bare, at jeg kan mærke, at jeg allerede er begyndt at bøje reglerne. Feks starter den fysiske del af programmet først i morgen. Dvs jeg har ikke lavet nogen (som i nogen!) af de øvelser man skal for at blive en gudinde men ok, jeg har været til spinning 3 gange i denne uge (og så snakker vi ikke om, at der ikke blev talt så pænt om spinning til foredraget)

Jeg var til stor fest i går aftes og spiste dydigt ikke-kylhydratmad både til forret og hovedret og da man til desserten kunne vælge mellem ost og to virkligt lækre kager, gik jeg efter osten. Men senere var det åbenbart ok at spise chips. For det var jo fest.

Ifølge Anne Bechs bog må man godt spise chokolade - men kun hvis den er over 82% (eller var det 85? eller 80?) I hvert fald var den ikke 72% selvom Netto har en meget lækker chokolade med nougat på 72%. Og den er da slet ikke nede på 55%. Ja, med skam må jeg melde, at chokolade-regelen er blevet bøjet meget over weekenden.

En sengetid der hed kl 22 har været svær at overholde. Lørdag aften blev klokken nærmere 4 end 22.

Nå. Men. I morgen er der atter en dag. Og jeg har lavet en såkaldt "panik-skyr" til at medbringe på arbejdet i stedet for små fine broccolibuketter jeg forsøgte mig med i sidste uge. Panik-skyren blev introduceret på foredraget og er skyr med bær (i mit tilfælde økologiske rabarber kogt ind med lidt vanilie) og lidt mandelkrymmel. Det smager faktisk godt, men man bliver lidt tør i munden af at spise det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar