mandag den 14. januar 2013

Unexpected benefits

Før jeg seriøst startede på at prøve at tabe mig, researchede jeg lidt på en kur der hedder GMD (General Motors Diet), hvor man skulle kunne tabe 4 kg på en uge. Det lød jo tillokkende! Desværre lød det også ret besværligt (as in at der lod til at være mange ting jeg ikke brød mig om) og ikke synderligt sundt.

Så jeg gik i gang med low carb og minimalt animalsk fedt, hvilket tidligere har virket for mig. Jeg tog dog en enkelt ting med mig fra GMD'en: at drikke afsindig meget vand. Helst 10 store glas om dagen. Det kan jeg ikke overholde, men jeg drikker virkelig meget mere vand end jeg plejer, og det har faktisk en uventet positiv sideeffekt:

1. Åbenbart har man ikke særlig meget lyst til slik, kager og snacks, når man har maven fuld af vand.


Men vent! Der er flere positive sideeffekter ved kuren og vandet:

2. Jeg er forbavset over, hvor stolt jeg er af mig selv de dage, hvor jeg har kørt kuren uden slinger (ja, der har været dage, hvor jeg på forhånd vidste, at der ville være kage på arbejdet og ikke har fravalgt det af sociale hensyn. De dage overholder jeg naturligvis ikke kuren 100%)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar